سیلیس میکرونیزه, مقالات عمومی سیلیس

سیلیس میکرونیزه چیست و قیمت آن چقدر است

سیلیس میکرونیزه چیست و قیمت آن چقدر است

سیلیس میکرونیزه چیست و قیمت آن چقدر است

سیلیس میکرونیزه چیست و قیمت آن چقدر است – سیلیس میکرونیزه نوعی پودر سیلیس است که از طریق خردایش سنگ سیلیس به ذرات بسیار ریز (میکرون) تولید می‌شود. این فرآیند با استفاده از آسیاب‌های مختلف مانند جت میل، ریموند و بال میل انجام می‌گیرد. سیلیس میکرونیزه به دلیل خواص برجسته‌ای که دارد در صنایع مختلفی مانند بتن‌سازی، لعاب‌سازی، تولید مواد شوینده، رنگ‌سازی، صنایع شیمیایی و حتی در تولید خمیردندان به عنوان ماده ساینده و غلظت‌دهنده کاربرد دارد.

 

سیلیس میکرونیزه چیست و قیمت آن چقدر استقیمت سیلیس میکرونیزه

قیمت سیلیس میکرونیزه به عواملی چون اندازه مش (سایز ذرات) و میزان خلوص آن بستگی دارد و به دلیل نوسانات قیمت در بازار، پیشنهاد می‌شود که برای دریافت قیمت دقیق، با تأمین‌کنندگان یا تولیدکنندگان مطرح نظیر آمادای سیلیس  تماس بگیرید​ . اما به طور میانگین و تقریبی بین ۱۸۵۰ هزار تومان ۵۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

سیلیس زیست توده میکرونیزه چیست؟

سیلیس زیست توده میکرونیزه (MBS) و سرباره کوره بلند دانه بندی شده (GGBS) محصولات جانبی کشاورزی و صنعتی هستند که به ترتیب از سوزاندن پوسته برنج (آسیاب در آسیاب شیشه ای) و کوره های بلندی که آهن را تولید می کنند، تولید می شوند. MBS 20 درصد از کل تولید شالی ۵۹۰ میلیون تنی جهان را تشکیل می دهد.

 

 

کاربرد اصلی سیلیس چیست؟

سیلیس در بسیاری از محصولات تجاری مانند آجر، شیشه و سرامیک، گچ، گرانیت، بتن، پاک کننده ها، محصولات مراقبت از پوست و پودر تالک استفاده می شود. برخی از اشکال سیلیس آمورف به عنوان افزودنی های غذایی، بسته بندی مواد غذایی، خمیر دندان و لوازم آرایشی استفاده می شود.

 

سیلیس میکرونیزه چیست و قیمت آن چقدر استسیلیس خالص چیست؟

کوارتز یکی از خالص ترین شکل های سیلیس است. که جزء طبیعی بسیاری از مواد معدنی (SiO2) است. پس از خرد شدن و خالص شدن، مواد خام تا نقطه ذوب حرارت داده می شود تا سیلیس تولید شود. سپس به فیبر خم می شود که بسته به استفاده نهایی آن اصلاح می شود.

 

چه اندازه ذرات میکرونیزه می شود؟

میکرونیزه اصطلاحی است که در صنعت داروسازی برای توصیف اندازه یک ذره دارو استفاده می شود. به طور کلی، ذرات میکرونیزه معمولا کمتر از ۵۰ میکرون هستند، اما در صنعت داروسازی معمولا کمتر از ۱۰ میکرون هستند.

 

 

اصل کار میکرونیزر چیست؟

Micronizer یک آسیاب جت (آسیاب انرژی سیال) است که از هوا یا گاز فشرده برای تولید ذرات کمتر از یک میکرون استفاده می کند. جت های دقیق تراز شده یک گرداب در داخل Micronizer ایجاد می کنند. مواد در امتداد دایره مماس مهندسی شده وارد این گرداب می شوند و با سرعت های نزدیک به مافوق صوت شتاب می گیرند.

 

کدام نوع سیلیکاژل بهتر است؟

در مقایسه با سایر اشکال سیلیکاژل، ژل سیلیکا سفید محبوب ترین و پرکاربردترین ژل است. همه ما با کیسه های سیلیکاژل سفید کوچکی که هنگام خرید اقلام جدید، چه کفش و چه کالاهای الکترونیکی دریافت می کنیم، آشنا هستیم.

 

 

چگونه با دستگاه میکرونیزر کار کنیم؟

در این فرآیند از جریان های گاز در داخل یک محفظه استفاده می شود که در آن ذرات پودر بزرگ بارگیری می شوند. این ذرات تا زمانی که اندازه قابل قبولی از طریق طبقه بندی کننده به دست آید، با هم برخورد می کنند. سپس پودر میکرونیزه در یک سیکلون جمع‌آوری می‌شود و در آنجا توسط یک فیلتر از گاز فرآیند جدا می‌شود.

 

 

تفاوت سیلیکا و سیلیکاژل چیست؟

سیلیس یا دی اکسید سیلیکون (SiO2) همان ماده ای است که در ماسه کوارتز یافت می شود. فرم ژل حاوی میلیون ها منافذ ریز است که می توانند رطوبت را جذب و نگه دارند. سیلیکاژل در اصل ماسه بسیار متخلخل است، اما به شکل دانه های ساخته شده است.

 

میکروکره های سیلیس برای چه مواردی استفاده می شود؟

میکروسفرهای سیلیکا ذرات کروی سیلیس آمورف هستند که قطر آنها بین ۳ تا ۲۰ میکرون است. آنها می توانند قوام ابریشمی و ظاهری مات ایجاد کنند که ظاهر و احساس محصولات آرایشی، زیبایی و مراقبت از پوست را بهبود می بخشد.

 

 

اطلاعات تماس:

 

لینک تعاملی ما  |  قیمت سیلیس و آنتراسیت  |  دریافت مشاوره 

 

4.7/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *