دولومیت

دولومیت درجه یک

دولومیت درجه یک

دولومیت درجه یک

دولومیت درجه یک – دولومیت‌ها نوعی سنگ کربناته خشک معدنی بوده که در ترکیب شیمیایی آن‌‌ها منیزیم، کلسیم و کربنیک وجود داشته و به شکل یک جامد دارای جلای شیشه‌ای یا مروارید که اکثرا به رنگ‌های خاکستری مایل به کرم و سفید مایل به خاکستری است یافت می شود. ولی برخی از دولومیت‌ها با رنگ‌های دیگری مانند سفید، زرد، سبز و سیاه دارند.

دولومیت درجه یکآنالیز دولومیت

ماده معدنی دولومیت مانند سنگ آهک با ترکیب شیمیایی کربنات کلسیم – منیزیم (CaCO3 x MgCO3) است که در سیستم‌های کریستال مثلثی متبلور شده و به رنگ سفید، خاکستری یا صورتی در طبیعت یافت می‌شوند. خصوصیات فیزیکی آن مانند کلسیت است؛ ولی دولومیت با ۳ درصد اسید کلریدریک واکنش نمی‌دهد. این محصول دارای سختی نسبی دولومیت ۳.۵ تا ۴ و تراکم آن ۲/۸۵ گرم در سانتی‌متر مکعب است.

مهمترین استفاده از دولومیت در صنایع شامل موارد زیر است:دولومیت درجه یک
  •  تولید فولاد: بخش عمده‌ای از دولومیت تولید شده در سرتاسر جهان به ساخت آهن و فولاد اختصاص می‌یابد. Dolomite به صورت پودر به عنوان شار سرباره در تولید آلیاژهای فلزی استفاده می‌شود. کلسیم و منیزیم دو جزء اصلی آن هستند که به ساخت فولاد کمک می‌کنند.
  •  صنعت سیمان: از آنجایی که این ماده دارای خواصی مانند نسبت چگالی بالا و سختی سطح بالا بوده و همچنین به عنوان یک پرکننده استفاده می‌شود، در صنعت سیمان نیز کاربرد دارد. در ضمن خرید دولومیت برای این صنعت به دلیل این که یک ماده شیمیایی سخت و قوی، بسیار محبوب هستند.
  • صنعت شیشه: ترکیبات غنی Dolomite از جمله آهک و منیزیم باعث افزایش سودمندی پودر دولومیت در صنعت شیشه می‌شود. از مزایای آن این است که موجب افزایش پایداری شیشه شده و آن را قوی‌تر می‌کند. قیمت دولومیت با توجه به کاربرد آن در این صنعت مقرون به صرفه است.

 

دولومیت برای چه مواردی استفاده می شود؟

دولومیت | شکل گیری، ساختار، خواص، کاربردها و حقایق … دولومیت به عنوان منبع فلز منیزیم و منیزیم (MgO) که از اجزای تشکیل دهنده آجرهای نسوز است استفاده می شود. دولوستون اغلب به جای سنگ آهک به عنوان سنگدانه برای مخلوط سیمان و قیر و همچنین به عنوان شار در کوره بلند استفاده می شود.

 

 

قرص دولومیت برای چه مواردی استفاده می شود؟

ممکن است برای درمان شرایط ناشی از سطوح پایین کلسیم مانند از دست دادن استخوان (پوکی استخوان)، استخوان‌های ضعیف (استئومالاسی/راشیتیسم)، کاهش فعالیت غده پاراتیروئید (هیپوپاراتیروئیدیسم) و یک بیماری عضلانی خاص (تتانی نهفته) استفاده شود.

 

 

آیا دولومیت یک سنگ قوی است؟

دولومیت (سنگ) – رخنمون های دولومیت در مزرعه با نرمی آنها (دولومیت معدنی دارای سختی Mohs 4 یا کمتر است، بسیار کمتر از کانی های سیلیکات معمولی است) و به این دلیل که دولومیت هنگام ریختن یک قطره اسید کلریدریک رقیق روی آن، حباب های ضعیفی دارد.

 

 

آیا دولومیت همان سنگ آهک است؟

تفاوت بین این دو در این است که سنگ آهک عمدتاً از ماده معدنی کلسیت (از ترکیب کلسیم، کربن و اکسیژن ساخته شده است) و دولومیت عمدتاً از ماده معدنی تشکیل شده است که دولومیت نیز نامیده می شود که مانند کلسیت است که منیزیم اضافه شده است. .

 

آیا دولومیت در آب محلول است؟

دولومیت (معدنی) – از آنجایی که دولومیت را می توان با آب کمی اسیدی حل کرد، مناطقی که دولومیت یک ماده معدنی سنگ ساز فراوان است به عنوان سفره های زیرزمینی مهم هستند و به شکل گیری زمین کارست کمک می کنند.

 

اطلاعات تماس: دولومیت درجه یک

 

لینک تعاملی ما  |  قیمت سیلیس و آنتراسیت  |  دریافت مشاوره 

 

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *